Schizofreniföreningen NV Skåne

Intresseförening för personer med schizofreni och liknande psykoser.

Schizofreniföreningen i NV Skåne är en av sex ideellt arbetande lokalföreningar i Skåne. Föreningen är en handikapporganisation som i första hand vänder sig till personer med psykiska svårigheter / funktionshinder och deras anhöriga, men även till vårdpersonal och en intresserad allmänhet.

Föreningen är ansluten till Schizofreniförbundet och vi samverkar med HSO och DHS både lokalt och regionalt. Som namnet antyder är vi verksamma i nordvästra hörnet av Skåne.

Våra medlemmar kommer från Landskrona-Svalöv i söder, över Helsingborg och Höganäs till Ängelholm, Örkelljunga och Båstad i norr. Vi har förmånen att få disponera ett kontor i den nya föreningslokalen Kronan, Grenadjärgatan 17 i Helsingborg. Flytten från Banck´ska Villan skedde lagom till vårt årsmöte i februari 2010 och lokalen invigdes då.

Härifrån sköts den administrativa delen av vår verksamhet här sammanträder styrelsen och här håller vi våra medlemsmöten.

Lars Bogren, ordförande