Nästa medlemsmöte är den 15 november kl 18.00 på Annegården.Lunds fontänhus kommer då och berättar om sin verksamhet.

Årets Run For Mental Health gick av stapeln den 7 oktober.

Den 12 oktober under Skåneveckan för psykisk hälsa var IFP på plats på Baravägen 1 i Lund kl 10.00 - 16.00 med bokbord.

Anhörighelg den 2-4 november på Stiftsgården Åkersberg.IFS Skåne är arrangör

Ladda ner programmet här

Anmälningstiden har förlängts till den 15 Oktober

HSO Lund arrangerade den 16 augusti politiker debatt på Annegården.

Höstutflykt den 25 augusti.Vi åkte till Kultur och konstparken vid Wanås slott i Knislinge.

Medlemsmöte den 8 maj hade vi Socialnämndens presidium hos oss för att ventilera frågor kring psykisk ohälsa.

Vårutflykt.Den 26 maj åkte vi till Kullaberg

Årsmötet för IFS Skåne genomfördes den 27 mars på Annegården

Årsmötet för år 2018 genomfördes den 7 februari kl 18.00 på Annegården

Träning på gym.Motion är viktigt.För själverfarna medlemmar sponsrar IFP din träning på gym med 600kr/år  och person.

Intresserad ?Kontakta Bengt Jacobsson på tel 0702 470064 eller maila föreningen på Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

Är Du anhörig till någon med psykisk ohälsa och bor i Staffanstorps Kommun?Som anhörig drar man ett tungt lass och kummunen vill kunna hjälpa Dig med bla samtalsgrupper där Du träffar andra i samma situation , enskilda samtal eller studiecirklar.Verksamheten är i uppbyggdnadsfasen och kommunen vill därför väldigt gärna ha kontakt med Dig som anhörig.

.För mer information kontakta Taina Ahola som är ansvarig på kommunen.Telnr 046-251537 eller epost Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. kan också kontakta Pia Williams på tel 046-251223.

Tomelilla ,Simrishamn , Skurup ,Sjöbo och Ystad kommuner har redan anhörigstöd till någon med psykisk ohälsa.Utnyttja denna möjlighet till stöd.Kontaktinfo är:

Från och med i år så är det nya rutiner för betalning av medlemsavgiften.Inbetalningskort skickas numera ut från Stockholm.Vi ber er använda dessa nya avier och inte betala till IFP:s bankgiro som tidigare eftersom det trasslar till det.Vi hoppas på förståelse för detta.

Tandvårdsstöd utgår för psykiskt funktionshindrade.Många missar att detta stöd finns.Läs mer här http://vardgivare.skane.se/patientadministration/trycksaker/patientinformation/tandvardsstod-for-en-battre-munhalsa-for-psykiskt-funktionshindrade---broschyr/.

Torsdagen den 23 november kl 18..00 var överförmyndarenheten i Lund hoss oss

Torsdagen den 14 september var det föreläsning av psykiater Jonas Eberhard om aktuellt forskningsläge

Lördag den 26 augusti var det höstutflykt till Falsterbo.

Onsdagen den 3 maj  anordnade IFS skåne öppet möte angående stöd till anhöriga/närstående till psykiskt sjuka.

Detta möte ställdes in.

Lördag den 20 maj.Vi åkte till Kåseberga och Ale stenar.

Medlemsmötet den 25 april genomfördes i Tomelilla. Per Torell berättade från Kongressen i Göteborg samt om personliga intryck från tiden som förbundsordförande.

Extra medlemsmöte den 23 mars kl 18.00 genomfördes på Annegården.Förbundet har skickat ut förslag till nya stadgar som vi då diskuterade

Årsmötet genomfördes den 16 februari kl 18.00 på Annegården

Torsdag 26 januari 2017 kl 18.00 visades filmen Flickan , mamman och Demonerna på Annegården