Skåneveckan för psykisk hälsa 9-15 Oktober 2017

För mer info se här http://skaneveckan.com

IFP deltar i mingel på Pilegården i Staffanstorp den 11 Oktober kl 14-16 , med bokbord den 12 Oktober i Statshallen i Lund kl 17 - 19.30 samt i öppet hus i Föreningarnas rum på psykiatrihuset på Baravägen kl 12 - 16.

Medlemsmöte

Torsdagen den 23 november kl 18-20.30

Årets sista medlemsmöte är den 23 november.Vi får besök av två personer från Överförmyndarenheten i Lunds kommun.De kommer att informera om sitt arbete som rör godmanskap och förvaltarskap.Ett för oss viktigt och för många aktuellt ämne.

På mötet kan säkerligen många frågor.Därför har vi blivit ombedda att om möjligt få ev.frågor i förväg så Överförmyndarenheten kan förbereda sig och på så sett ge bättre svar..Så har Du frågor så maila dem senast någon vecka innan till Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. vidarebefodrar vi dem.

Vi tror att mötet kan bli intressant så missa inte att komma.Förtäring kommer att finnas.

På våra medlemsmöten är alla välkomna.,Även Du som inte är medlem får gärna komma.Någon föranmälan krävs inte.Det är bara att komma.

Träning på gym.Motion är viktigt.För själverfarna medlemmar kommer IFP att tillsammans med Lunds fontänhus ordna träning på gym.

Intresserad ?Kontakta Bengt Jacobsson på tel 0702 470064 eller maila föreningen på Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

Är Du anhörig till någon med psykisk ohälsa och bor i Staffanstorps Kommun?Som anhörig drar man ett tungt lass och kummunen vill kunna hjälpa Dig med bla samtalsgrupper där Du träffar andra i samma situation , enskilda samtal eller studiecirklar.Verksamheten är i uppbyggdnadsfasen och kommunen vill därför väldigt gärna ha kontakt med Dig som anhörig.

.För mer information kontakta Taina Ahola som är ansvarig på kommunen.Telnr 046-251537 eller epost Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

Tomelilla ,Simrishamn , Skurup ,Sjöbo och Ystad kommuner har redan anhörigstöd till någon med psykisk ohälsa.Utnyttja denna möjlighet till stöd.Kontaktinfo är:

Från och med i år så är det nya rutiner för betalning av medlemsavgiften.Inbetalningskort skickas numera ut från Stockholm.Vi ber er använda dessa nya avier och inte betala till IFP:s bankgiro som tidigare eftersom det trasslar till det.Vi hoppas på förståelse för detta.

Tandvårdsstöd utgår för psykiskt funktionshindrade.Många missar att detta stöd finns.Läs mer här http://vardgivare.skane.se/patientadministration/trycksaker/patientinformation/tandvardsstod-for-en-battre-munhalsa-for-psykiskt-funktionshindrade---broschyr/.

Torsdagen den 14 september var det föreläsning av psykiater Jonas Eberhard om aktuellt forskningsläge

Lördag den 26 augusti var det höstutflykt till Falsterbo.

Onsdagen den 3 maj  anordnade IFS skåne öppet möte angående stöd till anhöriga/närstående till psykiskt sjuka.

Detta möte ställdes in.

Lördag den 20 maj.Vi åkte till Kåseberga och Ale stenar.

Medlemsmötet den 25 april genomfördes i Tomelilla. Per Torell berättade från Kongressen i Göteborg samt om personliga intryck från tiden som förbundsordförande.

Extra medlemsmöte den 23 mars kl 18.00 genomfördes på Annegården.Förbundet har skickat ut förslag till nya stadgar som vi då diskuterade

Årsmötet genomfördes den 16 februari kl 18.00 på Annegården

Torsdag 26 januari 2017 kl 18.00 visades filmen Flickan , mamman och Demonerna på Annegården