Medlemskap i vår förening kostar bara 0,41 kronor per dag. Genom medlemsskap möjliggör Du att vi effektivare kan driva på förändringar inom Region Skåne och inom kommunerna Lund, Staffanstorp, Lomma, Burlöv, Kävlinge, Eslöv, Höör, Hörby ,Sjöbo,Tomelilla,Simrishamn samt på riksnivå som är av väsentlig betydelse både för den drabbade och den anhörige.

Som medlem får du vårt ordförandebrev hemskickat antingen via vanligt brev eller via epost.Ordförandebrevet utkommer ca 4 ggr per år och innehåller aktuell information.

Man blir medlem i  föreningen genom att betala in medlemsavgiften på 150 kr till vårt bankgiro 650-5150  och sedan höra av sig till oss via telefon, email eller vanlig postgång med namn och adressuppgifter.

IFS Lund

Annegården

Skansvägen 5

Telefon 046/2113367

Medlemsavgiften är f.n.150:-/år och vårt bankgiro är 650-5150

För medlemsskapet får Du följande förmåner:

1 Du får möta människor som har egen erfarenhet och kunskaper kring att vara anhörig eller sjuk i schizofreni eller liknande psykoser.

2 Du får möjlighet att vara med och påverka utformning av service, stöd, vård och rehabilitering till personer med schizofreni och liknande psykoser.

3 Du får regelbunden information både från oss i lokalföreningen och från Schizofreniförbundet.

4 Du får möjlighet att delta i våra olika aktiviteter som medlemsmöten, föredrag, konferenser, utbildningar etc.

5 Du får rabatt på viss litteratur från förbundet.

6 Du kan delta i Schizofreniföreningarnas seminarier, mindre och större koferenser till nedsatt pris eller ibland helt utan kostnad.

7 Genom att delta i föreningens verksamhet får Du utbildning och aktuell kunskap om allvarlig psykisk sjukdom/funktionshinder och Din roll som anhörig.

Du kan t ex

-Besöka föreningens hemsida www.schizofreniforeningarna.se där det finns många vägar till kunskap.

-Du kan delta i föreningens miniseminarier med olika forskare som föreläser om olika aktuella ämnen.

-Du kan delta i våra störrre konferenser.

-Du kan delta i föreningens nya utbildning kallad

Prospect  Steg 1 Utbildning för anhöriga och närstående.

Steg 2 Utbildning för drabbade.

-Du kan delta i föreningens medlemsmöten där vi ofta har föreläsningar i aktuella ämnen.

8 Sedan april 2007 finns möjlighet til kostnadsfri juridisk rådgivning för medlemmar och deras anhöriga drabbade. Klinter till personliga ombud i hela Skåne har även samma möjlighet till kostnadfri juridisk rådgivning. För mer information se rubrik " Juridiskt stöd " uppe till höger på denna sida

• Karin Lindblom-Banck
    Jag önskar återgå som medlem i IFS Lund.